Ciekawostki na temat pomp

Dodane: 21-09-2016 06:31
Ciekawostki na temat pomp pompy hydrauliczne do koparek

Koparka wielonaczyniowa kołowa przestrzenna

Koparka wielonaczyniowa
Koparka wielonaczyniowa kołowa przestrzenna

Koparka wielonaczyniowa ? typ koparki charakteryzującej się ciągłym procesem kopania, wyposażonej w wiele naczyń kopiących (czerpaki lub skrobaki) umieszczonych w równych odstępach na łańcuchu lub kole.

Maszyny stosowane w górnictwie odkrywkowym (kopalniach węgla brunatnego, rudy, gliny), przy wykopach szerokoprzestrzennych, skarpowania nasypów, na składach materiałów sypkich. Są jednymi z największych maszyn do robót ziemnych; ich rozmiary przekraczają długość 200 m i wysokość 100 m, masa ponad 13.000 ton a wydajność ponad 200.000 m? urobku na dobę.

Z mniejszych maszyn tego typu są stosowane do kopania rowów, w wykonaniu jako koparki wielonaczyniowe wzdłużne.
Historia

Zanim pojawiają się pierwsze koparki wielonaczyniowe, przez wiele stuleci wcześniej stosuje się szereg rozwiązań pogłębiarek wykorzystujących układ wieloczerpakowy. Powstanie pierwszych koparek wielonaczyniowych stanowiło kolejny etap w zastosowaniu tego układu do robót ziemnych, tym razem na lądzie. Pierwsze tego typu maszyny powstają w połowie XIX w.:

1827 r. ? projekt1 koparki wielonaczyniowej Poirot de Valcourta; nic nie wiadomo o realizacji projektu
1859 r. ? patent Alfonso Couvreuxa2 na koparkę wielonaczyniową; zbudowano kilka takich maszyn; koparki te były stosowane przy budowie Kanału Sueskiego
1880 ?1884 r. ? podobne maszyny w tym okresie produkuje niemiecka firma ?LMG?; koparki tej firmy stają się jedną z najpopularniejszych maszyn w Europie stosowanych przy budowie linii kolejowych i kanałów wodnych
1905 r. ? pierwsza koparka z kołowym układem wieloczerpakowym; maszyna zbudowana w Kalifornii i stosowana do wykonywania rowów melioracyjnych.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Dobry mechanik

Każdy kto ma starszy, używany samochód na pewno doświadczył tego jak trudno jest znaleźć dobrego mechanika. Nie chodzi tu już nawet to to żeby był tani ale żeby przynajmniej był w stanie naprawić nasz samochód bez problemów.

Niestety rynek jest tak ogromny, że konkurencja jest niewielka - mimo, że warsztaty są niemal na każdym kroku to nawet najgorszy z nich ma więcej klientów niż jest w stanie przerobić. Natomiast ten kto się zrazi szuka innego mechanika - i w ten sposób ciągnie się pielgrzymka od warsztatu do warsztatu.

Jak znaleźć dobrego mechanika - najłatwiej z polecenia. Jeśli ktoś z naszej rodziny albo znajomych ma sprawdzonego fachowca i on pracuje w naszej okolicy to mamy problem z głowy. Natomiast jeśli mieszkamy na drugim końcu kraju pozostaje tylko samodzielne poszukiwania - najprostsza będzie metoda prób i błędów - ale będzie kosztowna. Pomocne mogą być komentarze i oceny w internecie - ale niestety wiele warsztatów nawet nie ma strony internetowej a samym ocenom nie zawsze warto wierzyć.


Dzisiejsze maszyny budowlane są mocno zautomatyzowane

Każdy z nas dobrze wie, że niegdyś wszelkiego rodzaju prace budowlane przebiegały w znacznej mierze ręcznie. Oczywiście używano konkretnych narzędzi, ale wszystkie podstawowe i najważniejsze zadania wykonywali ludzie. Z biegiem czasu jednak zaczęła zachodzić mechanizacja i automatyzacja robót, a obecnie w budownictwie można dostrzec postępującą robotyzację. Dzisiejsze maszyny budowlane są mocno zautomatyzowane i produkowane w oparciu o skomplikowane oprogramowania. Tym samym naprawa maszyn budowlanych może być realizowana jedynie przez zespół doświadczonych fachowców, którzy posiadają w tym zakresie odpowiednie przygotowanie merytoryczne i techniczne.