Dbaj o swoje auto

sto powstają tam warsztaty samochodowe z prawdziwego zdarzenia. Motoryzacja dla wielu osób jest bowiem prawdziwą pasją, a części samochodowe są im tak znane jak przedmioty codziennego użytku. Jeśli jednak brak nam wiedzy w tym zak

Dbaj o swoje auto

Własnoręczna naprawa auta ? jak zacząć?

Coraz częściej właściciele aut postanawiają przeprowadzić serwisowanie swojego samochodu własnoręcznie, najczęściej w przydomowym garażu. Bardzo często powstają tam warsztaty samochodowe z prawdziwego zdarzenia. Motoryzacja dla wielu osób jest bowiem prawdziwą pasją, a części samochodowe są im tak znane jak przedmioty codziennego użytku. Jeśli jednak brak nam wiedzy w tym zakresie, warto sięgnąć po specjalistyczne poradniki, które są ogólnodostępne w postaci książek. Często też wiele informacji w tej dziedzinie możemy znaleźć w Internecie, wpisując w wyszukiwarkę na przykład model naszego samochodu. To wszystko sprawia, że serwisowanie samochodów staje się coraz prostsze i coraz więcej osób decyduje się na taką naprawę we własnym garażu.


O rodzajach silników spalinowych - za Wikipediś:

Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.


Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:

silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:

silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Parę słów o przepustnicy

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica