Uczestnictwo w programie dla stałych klientek
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.
Wikipedia o domach mody
Dom mody ? przedsiębiorstwo handlowo-produkcyjne świadczące usługi w zakresie projektowania i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych (luksusowych) jakimi są odzież oraz perfumy.
Zakres jego działalności to moda haute couture (ubrania szyte na zamówienie) oraz pr?t-?-porter (kolekcje ubrań dostępnych w butikach do nich należących), a także produkcja i sprzedaż markowych perfum. Skupia ono projektantów mody, którzy projektują kolekcje ubrań opatrzonych najczęściej marką danego domu mody.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dom_mody
Dlaczego kobiety uzależniają się od zakupów?
Uzależnienie od zakupów stało się już tak popularne, jak palenie papierosów czy stosowanie innych używek. Okazuje się, wiele osób jest bardzo podatnych na reklamy i uważa, że zmieniające się trendy wymagają ciągłych zakupów. Moda damska, co prawda, ulega sezonowym zmianom, jednak można z łatwością stwierdzić, że ubrania modne w tym sezonie na pewno kilka czy kilkanaście lat temu były już w modzie.
Przez wiele lat odzież damska zmieniała się dość mocno, a obecnie możemy obserwować powrót do obowiązujących wcześniej trendów. Wobec tego ciągłe dokonywanie zakupów wydawałoby się trochę irracjonalne, jednak sklepy zachęcają do tego, ponieważ mogą na tym zarobić, a wiele kobiet nie zastanawia się, czy podobne do kupionych ciuchów ma już w domu, czy nie.