permission marketing) opracowaną przez Setha Godina

pozycjonowanie fraz cennik pozycjonowanie fraz cennik
Inbound marketing jest bezpośrednio związany z koncepcją tzw.

marketingu za przyzwoleniem (z ang.

permission marketing), opracowaną przez Setha Godina, zgodnie z którą, odbiorca danego przekazu marketingowego sam musi wyrazić na niego zgodę, np.

poprzez subskrypcję mailową lub wyszukując dane produkty, usługi bądź informacje za pomocą wyszukiwarek internetowych.

Według zwolenników tej strategii, istnieje dzięki temu większe prawdopodobieństwo, że treści reklamowe trafią do osób faktycznie nimi zainteresowanych. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Inbound_Marketing

System ten jest korzystny dla właścicieli

Osobnym pomysłem jest wprowadzony przez Overture system, gdzie strony płacą wyszukiwarce kilka centów za każde kliknięcie, przy czym miejsca są licytowane ? strona która daje więcej za kliknięcie znajdzie się wyżej na liście rezultatów.

Pozycje płatne są oznaczone jako takie, razem z ceną.

System ten jest korzystny dla właścicieli stron ? płacą oni tylko za wejścia nie za wyświetlenia.
Twórcy twierdzą, że jest on również korzystny dla użytkownika, gdyż tylko strony, które oferują coś użytecznego z danej dziedziny mogą sobie pozwolić na taką reklamę.
Z drugiej jednak strony wiele użytecznych stron jest niekomercyjnych, a nawet przy stronach komercyjnych wyniki będą często nieoptymalne ? np.

na taką reklamę nie mogą sobie pozwolić strony, które mają niskie marże i oferują produkty po niskich cenach, a jedynie te, które mają wysokie marże i oferują produkty drożej. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa

Inbound_Marketing Najważniejsze technikiedytuj

Drugą istotną koncepcją, na której opiera się inbound marketing, jest tzw. marketing wirusowy, czyli działania marketingowe, których celem jest nakłonienie odbiorców do dobrowolnego rozpowszechniania informacji na temat danej marki. Do najważniejszych technik inbound marketingowych, wykorzystywanych do osiągnięcia powyższych celów, należą: Marketingowcy wykorzystujący strategię inbound marketingu zakładają, że publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, treści, a następnie rozpowszechnianie ich za pomocą takich kanałów marketingowych jak blogi branżowe czy portale społecznościowe, umożliwia przyciągnięcie bardziej sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie z nimi trwałej relacji (tzw. strategia dojrzewania leadów), a w rezultacie, zwiększenie sprzedaży. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Inbound_Marketing
.