Wirtualne, czy tradycyjne?

espondencji odbiór i obsługę skrzynki mailowej obsługę prawną i księgową przechowywanie dokumentów rejestrację podmiotów gospodarczych w KRS, US, ZUS, GUS wsparcie księgowe, prawne, informatyczne założenie rachunku firmowego

Wirtualne, czy tradycyjne?

Usługi wirtualnego biura

Wirtualne biura poza wynajmem adresu zapewniają również:

indywidualne numery telefoniczne
odbiór telefonów i faksów
odbiór i przesyłanie korespondencji
odbiór i obsługę skrzynki mailowej
obsługę prawną i księgową
przechowywanie dokumentów
rejestrację podmiotów gospodarczych w KRS, US, ZUS, GUS
wsparcie księgowe, prawne, informatyczne
założenie rachunku firmowego
skrytkę pocztową
wynajem sal na spotkania biznesowe
dobór optymalnej lokalizacji na nową fabrykę, oddział, sklep lub biuro
tworzenie biznesplanów
wsparcie doradcze w różnych dziedzinach
wyrabianie pieczątek, wizytówek i innych elementów systemu identyfikacji wizualnej
wynajem biurek dla freelancerów lub na coworking1
Wirtualne biuro to rozwiązanie dla ludzi pragnących rozpocząć działalność przy minimalnych kosztach lub obniżyć koszty istniejącej2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_biuro


Osoby zajmujące się obsługą wirtualnych biur

Jakie osoby są potrzebne do pracy w wirtualnym biurze? Przede wszystkim, najważniejsze funkcje zajmują ludzie zajmujący się sprawami administracyjnymi. Często do wykonywania tego rodzaju zleceń nie są potrzebne zdolności na bardzo wysokim poziomie, jednak do niektórych spraw konieczne jest na przykład wykształcenie administracyjne. Jeśli wirtualne biura oferują również wsparcie w dziedzinach księgowości, pożądane jest również zatrudnienie osoby posiadającej wiedzę w tej dziedzinie. Bardzo często w takich biurach znajdują zatrudnienie także na przykład ludzie zajmujący się marketingiem, które odpowiadają za odpowiednią promocję firmy czy informatycy usprawniający działanie wirtualnych biur, jeśli zajdzie taka potrzeba.


Obowiązek stosowania instrukcji kancelaryjnych

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. ? dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów ? nie objętych rozporządzeniem ? instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

Instrukcję kancelaryjną tworzy się ? w przypadku podmiotów nie objętych rozporządzeniem ? przede wszystkim na podstawie regulaminu organizacyjnego danej jednostki. Instrukcję kancelaryjną zatwierdza do użytku kierownik jednostki; w przypadku jednostek państwowych i samorządowych po uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna